Program
a bankhitelesek megmentésére
A legfontosabb
1. Banki hitelszerződések bíróság előtti megtámadása (jelenlegi rendszer alapján megtámadható) érvénytelenség kimondása
- egyoldalú szerződés-módosítással történő kamatemelkedés megtámadása;
- fiktív valuta átváltások és árfolyamok alapján fennálló követelések megtámadása (a banknak a hitelnyújtás idején csak virtuálisan állt a rendelkezésére a valuta);
- A Ptk. 261.§ (4) már kimondja is a deviza szerződések semmisségét (jelzálogjog bejegyzés tilalmát;
- ha az árfolyam-változás kockázatát az adós fizeti, akkor ez a konstrukció biztosítás, s miután a hitelszerződések nem biztosítási szerződések ezen az alapon megtámadhatók;
- törvénytelenül kikötött elidegenítési és terhelési tilalom megtámadása.
- bizonyítékok begyűjtése: előre kitervelt ingatlanlehúzás, nem volt deviza (pl. CHF) a bankoknál, folyamatos nyereségük ellentmond a gazdasági csődnek, vagy éppen magyarázza. (Közgazdász segítség kell)
2. Eredeti állapot helyreállítása
A felvett és bármilyen jogcímen fizetett forint összegek különbsége a meghatározó.
3. Ügyész szerepe
Az ügyész kérheti, a bíróság a bank rosszhiszeműsége esetén megítéli a tartozás állam javára történő megfizetését.
4. Kártérítés a banktól
A törvénysértő szerződésekkel okozott vagyoni, nem vagyoni kárt a banknak meg kell térítenie a károsultnak.
5. Állami tartozás
Az állam javára befizetendő összegre az állam kedvezményes feltételeket állíthat fel (pl. lejárat nélküli önálló zálogjog 1%/év kamattal).
6. Állami kártérítés
A bankok törvénysértő szerződéseihez az állam asszisztált a törvényhozással, a PSZÁF hatékony közreműködésével. Az okozott kárért nem kérünk többet csak az 5. pont szerinti méltányosságot.
Amit a Kormány tehet
1. Ne avatkozzon be a bankok oldalán
Ne avatkozzon bele a bankok és az ügyfeleik vitájába, ha eddig nem lépett fel a PSZÁF útján, ne kössön az ügyfelek érdekeivel és a jogszabályokkal ellentétes, a bankokat támogató paktumokat.
2. Ítélkezés
Biztosítsa a Kormány az ítélkezéshez való jogát a károsult ügyfeleknek: a végrehajtási eljárás tárgyi költségmentessé tételével és a végrehajtás jogerős ítéletig történő felfüggesztésével.
3. Munkahely teremtés
Az ügyész által az állam javára kért pénzügyi teljesítésből (köz)munkahelyek teremthetők. A gazdaság beindul, a végrehajtások megszűnnek, a bűnözés csökkenni fog, a mentális és fizikális betegségek nagyságrendileg alacsonyabbak lesznek, a segélyezés minimalizálható, ha az emberek jövedelemhez jutnak. Minden munkaképes állampolgárnak munkalehetőséget kell biztosítani alanyi jogon. A tartozást pedig kizárólag munkabér terhére vonható.
4. Törvényi szabályozás változása (törvény-módosítások a jövőre nézve)
- kölcsönszerződéshez a jövőben opciót ne lehessen kapcsolni
- elidegenítési, terhelési tilalom törlése
- végrehajtási költség indokolatlanul magas összegének korlátozása (sikerdíj törlése)
- végrehajtást vissza a bíróságokhoz, nem vállalkozás
- a végrehajtásban az ingatlan tulajdonosának legyen elővásárlási joga
- szociális jogok biztosa intézmény (ombudsman)
- ingatlan csak a megjelölt összegig terhelhető, nem felpuhítva a járulékokra /Ptk. 262.§ (3)/
- a jelzálog legyen önálló zálogjog, tehát a kezesi felelősség nem megengedett (Miért csak a gazdasági társaság lehet felelőtlen?)
- családvédelmi és személyi csőd törvény
- végrehajtás megszüntetési perekben a végrehajtás felfüggesztése kötelező! Nem előbb akasztunk, aztán ítélkezünk!